Surfen! - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Simone Bax - WaarBenJij.nu Surfen! - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Simone Bax - WaarBenJij.nu

Surfen!

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

28 Juni 2010 | Costa Rica, Puerto Viejo

Hallo hallo!
Alweer een week voorbij! Wat vliegt de tijd zeg! Ik heb alweer 2 weken Spaanse les gehad en er is er dus nog maar 1 over.. Ik heb al weer erg veel herhaald en heel veel bij geleerd, dus ik heb er zeker goed aan gedaan om cursus te volgen hier!
Ik heb ook weer erg leuke uitstapjes gedaan! Maandag hadden we een workshop sieraden maken van papier.. Huh?! Ja van papier haha, als het af is zal ik een foto plaatsen dan wordt het duidelijker hoe het werkt en hoe het eruit ziet;)..
Dinsdag hebben we een sunset-walk gedaan.. Lekker over het strand banjeren totdat de zon onderging;).. En natuurlijk weer mooie plaatjes geschoten!
En donderdag was het dan eindelijk zover: M’n eerste surfles! Spannend! Eerst werden de basistechnieken op het strand uitgelegd en voorgedaan en toen moest ik het water in… Ik dacht dat we gewoon een beetje voorin, dichtbij het strand gingen beginnen, maar niks van minder waar.. Haha ik moest meteen ver het water in bij de hoogste golven.. Hahaha slik… Maar de leraar verzekerde me dat alles goed ging komen! En wat was het super zeg! Uiteraard was het moeilijk om voor het eerst op de plank te gaan staan.. Lekker veel zout water binnen gekregen, maar het lukte me om een paar keer te staan en ook nog een paar seconden te blijven staan! Wat een kick zeg:D
Ik had meteen zaterdag weer een lesje gepland, maar bij aankomst bleken de golven toch iets hoger te zijn dan de 1e keer.. Maar weer verzekerde de leraar me dat ik het wel aankon.. Haha okee daar ging ik weer.. Dit keer nog meer zout binnengekregen en nog meer blauwe plekken, maar dat kon de pret niet drukken, want ik had me toch een golf te pakken, ik ging staan en de golf bleef maar komen haha! Het was alsof ik vloog over het water:D Teruggekomen bij de leraar zei hij dat het eruit zag alsof ik een professional was:D Woehoeee! Nu maar hopen dat dit geen gelukstreffer was en dat het volgende keer weer net zo goed gaat!
Vrijdag hebben Yvon en ik nog de grootste tropische regenbui op ons hoofd gehad sinds ik hier ben haha.. Het water stroomde gewoon door de straten heen.. Toch best grappig:D Vrijdagavond weer wezen stappen!
Zaterdag ben ik samen met Yvonne naar de Jaguaropvang geweest. Waarom het jaguaropvang heet, geen flauw idee, want er is geen jaguar te vinden:p Maar wel aapjes:D! Heel veel aapjes die gewoon op je hoofd gaan zitten haha! Het was echt een super ervaring.. Die beestjes kwamen gewoon op je armen zitten en aan je benen hangen! Ook waren er nog babyluiaards, die waren echt super schattig! Foto’s zeggen genoeg denk ik zo!
Zondag ben ik nog een dagje mee geweest naar het nationale park van Cahuita, waar ik 2 weken geleden ook was geweest en heb weer super veel apen gezien! Heel erg leuk!
Natuurlijk volgen we hier het Nederlands Elftal ook nog steeds op de voet! Vanochtend weer vroeg opgestaan om ze aan te moedigen:D! En nu maar hopen dat ze vrijdag klaar zijn voor het ‘echte’ werk!
Ik heb nu m’n laatste week Spaanse les voor de deur staan, dus het is nog even hard doorwerken en leren om zo veel mogelijk op te pikken nog! Daarna zal ik beginnen aan de interviews en mijn onderzoek.. Spannend!
En nog 1 keer: Papa gefeliciteerd:D! Bij mij kan het nog want het is hier pas half 5 ’s middags;)
Hasta luego!

Liefs Simone xxx

Ps: Koen, maak je geen zorgen, er zitten geen haaien bij de watervallen! Alleen hele kleine visjes die het wel gezellig vinden als je even komt zwemmen.

  • 29 Juni 2010 - 07:18

    Mam:

    Hola Simone.

    Wat een leuk verhaal weer en wat een mooie foto's. Jij voelt je echt wel thuis daar met al die dieren om je heen haha,dat is goed te zien.Blijf vooral genieten dat doen wij van jouw verhalen.

    Liefs en een dikke kus Pap en Mam xxx

  • 29 Juni 2010 - 07:26

    Maarten:

    Hola Surf chick!

    Jammer genoeg geen foto's van jou in actie. Komen die nog?
    Die Bichata's zien er wel ontspannen uit. Mjaa wat wil je die zitten op Costa Rica. Dan moet je ook wel heel ontspannen zijn..
    Veel plezier.

    Kus

    Oja en Hans gefeliciteerd:-)!

  • 29 Juni 2010 - 09:27

    Helen:

    Heee Luiaardje!

    Leuke beestjes allemaal! Net als Maarten ben ik benieuwd naar surf-actie-foto's! We hadden elkaar gemist op skype :( We houden contact!

    Kus!!

  • 29 Juni 2010 - 10:29

    Laisennnn:

    JOEEHOOOEEE!

    Lekker hoor dat surfen! Ik ben jaloers! Foto's zien er uiteraard ook weer mooi uit!

    Tot heel snel skypes! (hoop ik, heb je namelijk redelijk veel te vertellen... haahahaha ;) en jij hoop ik ook :))

    Liefde! ;)

  • 29 Juni 2010 - 11:22

    Mandy:

    Wat een feest daar! Je bent tot nu toe alleen maar leuke dingen aan het doen ;) Balen dat je straks toch echt aan je onderzoek moet beginnen haha...maar ook dat komt wel weer goed! Geniet maar lekker van alle leuke activiteiten en uitstapjes die je maakt. Ik blijf je volgen!

    Liefs mandy

  • 30 Juni 2010 - 13:15

    Renate:

    Hey Simone,
    wat ziet het er daar toch práchtig uit!!
    jij heb in elk geval niets te klagen haha.
    naja hier is het weer dan ook erg mooi hoor, af en toe een verkoelend bui'tje maar verder top-weer.
    maar stiekum wel een beetje jaloers op je hoor.
    maak er een paar mooie maanden van.

    dikke kus van ons Renate en Ron

  • 30 Juni 2010 - 15:45

    Bianca:

    Hoi lieve Simone
    Wat een leuk verhaal zeg
    en lief die aapjes.
    Ik wens je nog heel veel plezier daar.

    Groetjes en een dikke knuf van Bianca XXXXXXX

  • 11 Juli 2010 - 10:13

    Anita Van Henny:

    Jemig de pemig dame wat een boel leuks zie ik bij je. Ik heb bijna medelijden met je dat je daar moet zitten voor een studie.Geintje hoor, wat zou ik graag alles met je meemaken in het eggie man.
    Nou nog veel plezier en werk ze daar ook nog.
    Groet Hen en Anita.

  • 12 Juli 2010 - 08:21

    Jannie:

    Hoi Simone,
    Leuk die verslagen en foto's !!
    Zo blijven we een beetje op de hoogte van jouw doen en laten.
    Nog heel veel plezier daar,groetjes Jannie

Verslag uit: Costa Rica, Puerto Viejo

Costa Rica

Recente Reisverslagen:

01 September 2010

Home Sweet Home

13 Augustus 2010

Feliz Cumpleaños!

08 Augustus 2010

Schildpadden spotten in Tortuguero!

23 Juli 2010

Bocas del Toro

06 Juli 2010

Canopy Tour
Simone

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 56519

Voorgaande reizen:

08 Juni 2010 - 26 Augustus 2010

Costa Rica

17 Februari 2009 - 18 Mei 2009

Barcelona

30 Augustus 2007 - 06 Februari 2008

Zaragoza

Landen bezocht: