Bocas del Toro - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Simone Bax - WaarBenJij.nu Bocas del Toro - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Simone Bax - WaarBenJij.nu

Bocas del Toro

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

23 Juli 2010 | Costa Rica, Puerto Viejo

Hallo allemaal!
Wat vliegt de tijd zeg! Voor ik het weet heb ik alweer twee weken geen berichtje achtergelaten..! Niet zo heel slim, aangezien ik hier zoveel meemaak! Maja ik zal proberen om het een beetje kort te houden;) en waarschijnlijk zullen de dagen een beetje door elkaar lopen!

Ten eerste heb ik een begin gemaakt met mijn interviews! Heb er nu 3 achter de rug en heb morgen een diepte-interview met de eigenaresse van de ATEC, dé ecotoeristische organisatie hier! Vandaag dus nog even goed voorbereiden dus..
De laatste weken is het heel druk geworden hier in huis! We zitten soms met z’n 15-en aan tafel:D Erg gezellig en leuk om zoveel nieuwe mensen te leren kennen! En ook een reden om lekker op stap te gaan met z’n allen:D

Laatst ben ik naar de kermis geweest van Cahuita! Haha erg leuk! In de botsauto’s geweest en ook het reuzenrad nog even meegepakt;) Voor de rest dus erg veel wezen stappen, wat ook een stuk leuker is geworden nu we met zo’n grote groep zijn! De foto’s zeggen denk wel genoeg:D

Vorig weekend heb ik een reisje gemaakt naar Bocas del Toro in Panama! Het is onbeschrijfelijk hoe mooi het daar was! Het bestaat uit heel veel kleine eilandjes die dus te bereiken zijn per water taxi. Heel leuk om mee te maken! Aangekomen in Bocas zijn we uit eten geweest bij een restaurant met een terras op het water.. We zaten heerlijk home-made lasagne te eten met alleen maar water om ons heen.. Super mooi! ’s Avonds zijn we naar een club geweest, ook aan het water. Eindelijk weer eens andere muziek dan reggae :p.. En ook erg lekkere shotjes tequila;)
De dag daarna hadden we een dagtrip geboekt. We zijn met een boot naar verschillende eilandjes geweest en hebben 2 keer gesnorkeld. Had ik nog nooit gedaan, dus was een hele mooie ervaring! Ook hebben we onderweg heel veel dolfijnen gezien! Die zwommen lekker mee naast de boot!
Na een heerlijke dag zijn we nog met z’n allen uit eten geweest en de ochtend erna weer vertrokken naar Puerto Viejo. Daar aangekomen was dan toch het moment dat ik afscheid moest nemen van Yvonne. Ik heb met haar vanaf het begin hier gezeten en zij is nu nog een weekje aan het reizen en gaat daarna terug naar Nederland. Yvonne, bedankt voor de ontzettend gezellige weken;)! Wat heb ik gelachen:D!

Vanavond staat er weer een bbq op het programma! Ook is het weer een avond wat voor sommige de laatste avond hier is.. Dus we gaan er weer wat gezelligs van maken!

Tot snel weer!

Liefs Simone xxx

Ps: Anita, het schildpadden spotten staat nog wel op de planning! Ik ga denk in augustus want dan is het seizoen begonnen in Torteguero.. En dan zal ik heeeel veel foto’s maken;)

Ps 2: Beter laat dan nooit, dit is mijn adres:
Claro Spanish School
Simone Bax
Apdo Postal: 165-70401
Correo Puerto Viejo de Talamanca
Costa Rica

Telefoonnummer: 00506 27502082

  • 23 Juli 2010 - 16:28

    Liek En Sjoos:

    HOla die Siem,

    Je houdt het goed vol hoor met de berichtjes;). Leuk om te horen dat het voorspoedig gaat met de interviews. Vind je het moeilijk in het Spaans? Wat gaaf dat je met dolfijnen hebt gezwommen en hebt gesnorkeld. Wij hebben de mooie snorkelplekjes ook ontdekt op de Filipijnen. Helaas is het uitgaan niet zo dol, de rum wel:D.
    Hasta pronto y mucho suerte verder!

    Besos

  • 23 Juli 2010 - 17:10

    Hans:

    Jemig de pemig wat ziet het er erg gezellig uit.Die foto's komen zeker uit het hostel. Logisch met zo'n naam. De tijd vliegt zeker, het schiet alweer op. Wel interviewen en relaxen blijven. Toppy Siem

    Dikke kus, XXXXXX

    Vader en Mam

  • 23 Juli 2010 - 17:24

    Agnes Bijlsma:

    Hallo Simone,
    Je weet niet wie ik ben, maar ik wilde je toch graag even laten weten dat ik heb genoten van de verhalen en de foto's over je Costa Rica avontuur samen met onze Yvonne.Veel succes nog met je studie, maar vooral nog blijven genieten daar! Tenslotte nog bedankt voor je hulp toen Yvonne ziek was, het ga je goed Simone!

    Agnes(moeder van Yvonne)

  • 23 Juli 2010 - 22:18

    Helen!:

    Jeeeh weer een leuk verhaaltje! Wat een schattige reactie van Yvonne dr mams, je bent natuurlijk ook wel een toppertje :) Het uitgaan ziet er inderdaad errrrrg gezellig uit! haha... Gelukkig heb je ook al een paar interviews achter de rug, ben je daar toch nog beetje voor de studie! Mooie strandfoto van jou zeg ;) Nog net iets leuker dan de dolfijn... die vind mama Ilona zeker weten ook heel leuk!

    Meis dikke zoen vanuit Alkmaar! Fijn weekend daar!! X kus X

  • 24 Juli 2010 - 12:30

    André:

    ha die Simoon ik lees het al je hebt het weer goed naar je zin .
    Nou vooral doorgenieten want wat je hebt gedaan neemt niemand je meer af.
    Ik heb nog wel een vraagje.
    verkopen ze ook plet kadetten in hostal hans?
    nou have a good time verder

    en de groetjes&
    xxx vanwege Chantal,André
    en de kids

  • 24 Juli 2010 - 17:38

    Truus:

    Heee beppie!!

    Hoe gaat het met je? Mooi dat nog steeds zo gezellig is in het huis!:D

    Jij ook bedankt voor de topweken! Ik heb het zoo leuk gehad!:D

    Hoe gingen de interviews??

    Ik ga zo naar de koffieplantage! Als ik terug ben krijg je een uitgebreide mail van de afgelopen week!

    Dikke kus truus

  • 02 Augustus 2010 - 23:00

    Annet:

    Ff na m'n vakantie in Faro... Wat heb je het toch heerlijk! Een weekje Faro was ook super! But I do still envy you! Geniet chica! Kus

Verslag uit: Costa Rica, Puerto Viejo

Costa Rica

Recente Reisverslagen:

01 September 2010

Home Sweet Home

13 Augustus 2010

Feliz Cumpleaños!

08 Augustus 2010

Schildpadden spotten in Tortuguero!

23 Juli 2010

Bocas del Toro

06 Juli 2010

Canopy Tour
Simone

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 581
Totaal aantal bezoekers 56522

Voorgaande reizen:

08 Juni 2010 - 26 Augustus 2010

Costa Rica

17 Februari 2009 - 18 Mei 2009

Barcelona

30 Augustus 2007 - 06 Februari 2008

Zaragoza

Landen bezocht: