Schildpadden spotten in Tortuguero! - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Simone Bax - WaarBenJij.nu Schildpadden spotten in Tortuguero! - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Simone Bax - WaarBenJij.nu

Schildpadden spotten in Tortuguero!

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

08 Augustus 2010 | Costa Rica, Puerto Viejo

Buenos días!
Hoe is het in Nederland? Hier gaat alles goed! De tijd vliegt echt! Nog maar 18 daagjes en dan kom ik alweer richting Nederland..
Op het moment ben ik druk bezig met het interviewen van allerlei mensen voor mijn scriptie. Sommige in het Spaans, sommige in het Engels. En ik moet zeggen dat het echt heel leuk en interessant is! De mensen hier willen me graag helpen en geven me veel informatie! Zo was ik vandaag terug gegaan naar het dierenopvangcentrum waar ik al eerder geweest was en daar heb ik de eigenaresse geïnterviewd die ondertussen een klein babyaapje op der hoofd had:D
Ook ben ik van het weekend weer op pad geweest! Dit keer was de bestemming Tortuguero om schildpadden te spotten! Eerst een busrit van anderhalf uur naar Límon en daarna een boottocht gemaakt van 4 uur om Tortuguero te bereiken. De boottocht op zich was al een avontuur! Heb krokodillen gezien en opeens uit het niets een hele groep felroze flamingo’s:D Aangekomen in Tortuguero eerst een hostel gezocht en een tour geboekt om diezelfde avond nog schildpadden te spotten. Meteen werd wel al duidelijk dat het absoluut verboden was om foto’s te maken, want dit zou het broedproces verstoren.. Sorry Anita, die vele beloofde foto’s heb ik dus helaas niet mogen maken:(! Aangekomen op het strand lag er een gigantische schildpad op het strand die eieren aan het leggen was. Was echt heel bijzonder om mee te maken! Ze legt ongeveer zo’n honderd eieren per keer. Toch voelde het ook een beetje raar om daar te staan, zo’n hele groep mensen om een schildpad heen die ligt te bevallen.. Dat beest moet toch ook wat privacy krijgen;)
De dag erna weer dezelfde boottocht terug en weer terug naar ‘huis’. Haha zo voelt het nu toch wel een beetje!
Voor de rest heb ik de afgelopen twee weken echt topweken gehad met de mensen die hier verbleven! We hebben wat historische avondjes meegemaakt met veel dans, gelach en tequila:D Helaas ook weer afscheid moeten nemen van heel wat mensen! Hannah en Kjel we gaan snel afspreken in Antwerpen en Amsterdam:D!
En dan staat nu m’n verjaardag voor de deur! Heb er heel veel zin in:D Voor het eerst van m’n leven vier ik het niet thuis met paps en mams, wat toch ook wel weer een beetje dubbel is! Maar ik ga er zeker gezellige dagen van maken! Haha ja dagen, want het begint morgen al:D
Tot snel!!

Liefs Simone xxx

Ps: Wat ik telkens vergeet te zeggen:p Die weerverwachting en de tijd kloppen totaal niet bij de verhaaltjes haha. Ik heb het al proberen te veranderen maar het lukt gewoon niet!

  • 08 Augustus 2010 - 07:36

    Mam:

    Lieve schat,

    Wat een leuk verhaal,en de foto's zien er weer heel gezellig uit.
    Je hebt weer veel nieuwe vrienden gemaakt zo te zien.En ja morgen je verjaardag,23 alweer!!!
    Maak er een mooie dag van om nooit meer te vergeten.

    Liefs en een hele dikke kus,Pap en Mam -xxx-

  • 08 Augustus 2010 - 08:37

    Lisanne:

    Heey Simoon!

    Helaas al veel te lang niet gesproken maar wel erg leuk om weer een verhaaltje van je te lezen! Mams zal t ook helemaal tof vinden dat je naar tortuguero bent geweest! haha. Geniet van je verjaardag! Maak er een mooi feestje van! en als je terug bent gaan we t groots vieren op de zzw! ;)

    Tot snel! Veel liefs!

  • 08 Augustus 2010 - 10:02

    Annet:

    Hola! Dat zal een speciale verjaardag worden!! Felicidades alvast!! Geniet! Xxx

  • 08 Augustus 2010 - 16:35

    Helen:

    Simone!!!!!!!!!!

    De schildpadjes, wat bijzonder om mee te maken... toch vind ik het stiekem ook wel heel jammer dat je geen foto's kon maken! Je ziet er goed uit op de foto's! Genieten doe je zekersteweten :) En wat een leuk jurkje, nieuw of geleend?! hihi... Huize 32L is aan het aftellen want zonder jou en Joosje is ons huisje echt niet compleet!

    Dikke zoen!! X x x x x X

  • 09 Augustus 2010 - 06:48

    Bianca De Gelder:

    Hoi lieve Simone
    ik kom je namens Karel,Karin,Kevin en Giovanni van harte feliciteren met je verjaardag en ze wensen je een hele fijne dag vandaag.

    Dikke kus van Bianca XxX

  • 09 Augustus 2010 - 16:43

    Nancy:

    Zusss!!
    GEFELICITEERD!!!!
    -xxxxxx-

  • 09 Augustus 2010 - 18:57

    Broertje:

    ow jee wat voel ik me klein. Weer een jaar erbij voor je:p
    23 alweer en dan ben je hier niet eens om het te vieren!!!
    Ach ja veel plezier dan maar en pas op met die taart he ;)

  • 10 Augustus 2010 - 09:10

    Truus:

    Simone!!

    Wat een leuke verhalen!:D Zo krijg ik nog meer heimwee naar puerto! Het luxepaardje zit inmiddels op bali! Het is hier zoo mooi!

    Geniet nog van je laatste 16 daagjes! En ook nog een beetje tijd aan je studie besteden he? Naast al dat feesten! ;)

    Kus Yvonne

  • 10 Augustus 2010 - 11:41

    Isabel :

    Jezus je bent echt zwart op deze foto! je moet je echt is wassen hoor!

  • 12 Augustus 2010 - 17:09

    Anita:

    Hoi Simoon,
    Gaaf dat je echt hebt kunnen zien voelen horen en ruiken wat die schildpad mamma aan het doen was. Lijkt me de belevenis van een life-time. Ik hoop het ooit mee te kunnen maken. Heel goed dat je geen foto's mocht maken, snap ik heel goed. Maar wel jammer hihi.Geniet nog maar van al je indrukken die nog gaan komen en tot in Beverwijk maar weer. Kus en lieve groet van mi.

Verslag uit: Costa Rica, Puerto Viejo

Costa Rica

Recente Reisverslagen:

01 September 2010

Home Sweet Home

13 Augustus 2010

Feliz Cumpleaños!

08 Augustus 2010

Schildpadden spotten in Tortuguero!

23 Juli 2010

Bocas del Toro

06 Juli 2010

Canopy Tour
Simone

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 650
Totaal aantal bezoekers 56517

Voorgaande reizen:

08 Juni 2010 - 26 Augustus 2010

Costa Rica

17 Februari 2009 - 18 Mei 2009

Barcelona

30 Augustus 2007 - 06 Februari 2008

Zaragoza

Landen bezocht: