Hup Holland Hup! - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Simone Bax - WaarBenJij.nu Hup Holland Hup! - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Simone Bax - WaarBenJij.nu

Hup Holland Hup!

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

21 Juni 2010 | Costa Rica, Puerto Viejo

Buenas dias a todos!
Hoe is het in Nederland? Hier in Puerto Viejo gaat alles goed! Ik begin hier lekker mijn draai te vinden! Deze week zijn mijn Spaanse lessen begonnen en gelukkig kwam de docent er al snel achter dat ik absoluut geen beginner meer ben.. Pfieeew hahaha het zal je toch gebeuren dat er gezegd wordt dat je in het beginnersklasje moet beginnen;) Maar nee gelukkig niet! Ik heb nu 5 dagen in de week elke dag 2 uur privéles wat erg leuk en leerzaam is! Foto’s van mijn ‘klaslokaal’ en leraar staan bij mijn vorige verhaaltje!
Maar eerst nog even terug naar maandag! Om half 5 ’s ochtends werd ik wakker met een redelijk nerveus gevoel.. Ik kon meteen niet meer slapen dus ben m’n bed maar uitgegaan… Want om half 5 ‘s ochtends bij mij betekent half 1 ’s middags bij jullie.. Je raadt al waarom ik zo nerveus was jajaaa het Nederlands Elftal:D Hahaha dus eerst maar lekker gaan douchen en een pot thee gezet en toen iedereen z’n bed uitgetrommeld! Daar zaten we dan om half 6 met oranje slingers voor de televisie! De 2e helft keken we bij Tex Mex, een bar hier met een Nederlandse eigenaar. Dus daar hebben we de sfeer een beetje opgezocht! Toch wel heel vreemd om in een ander land dan Nederland de wedstrijden te kijken en dan nog zo vroeg ook…
Dinsdag zijn we na de Spaanse lessen naar de watervallen van Bri Bri geweest. Dat is ongeveer een halfuurtje hier vandaan met de bus. Eerst moesten we een stukje door de jungle wandelen en uiteindelijk kwamen we aan bij een klein watervalletje.. Mmm dacht ik is dit het nou?! Maar nee gelukkig niet! Na een stuk naar boven geklommen te hebben was daar een redelijk grote waterval. Erg mooi om te zien.. Uiteraard kon in het niet laten om even lekker af te koelen bij de kleine waterval.. Nicee:D
Woensdag was het weer tijd voor Costaricaans koken! Weer plaatselijke specialiteiten gegeten wat weer heerlijk was! Moet alleen wel eerlijk gezegd worden dat de broodfruit waar ik een puree van moest maken wat meer weg had van behangplaksel dan van een puree;) Maja dat mocht de pret en de smaak niet drukken;)
Donderdag heb ik mijn eerste massageles gehad wat erg leuk was! Eerst de basisoefeningen geleerd voor de nek, schouders en de bovenrug. Meiden, de massageolie kwam goed van pas;) Volgende keer gaan we ook de rest van de rug doen.. Heerlijk ontspannend:)
Vrijdag was de grote beach clean-up! Jaaa we hebben ons weer van onze goede kant laten zien! Het hele strand afstruinen met plastic zakken op zoek naar luiers, condooms, pillen van verslaafden en nog veel meer troep is toch geweldig:P? Haha gelukkig werden we tussendoor getrakteerd op echt heerlijk vers ijs en na afloop was er een bbq! Weer nieuwe mensen leren kennen die me wellicht kunnen helpen met mijn onderzoek!
Zaterdagochtend was het weer hetzelfde verhaal als maandagochtend… Hup Holland Hup! Nou nou ze lieten ons wel weer in spanning hoor dat laatste halfuur, maar gelukkig toch weer de volle 3 punten:D Vanaf nu hoeven we er gelukkig niet meer zo vroeg uit en kan er gewoon een wijntje worden gedronken tijdens de wedstrijd;) Zaterdag ben ik met Yvonne, m’n enigste huisgenoot op dit moment, naar het strand van Cockles gefietst en daarna nog even door om wat te eten te drinken in een plaatselijk barretje. ’s Avonds zijn we naar Tex Mex geweest om een drankje te doen en te kijken naar een optreden van de plaatselijke reggaeband Plan B. Lekker Bob Marley en kornuiten de hele avond! En vooral veel Rasta’s die geweldig dansen:D
Vandaag hebben we een fietstocht gemaakt van 32 kilometer naar Manzanillo. Onderweg op veel plekjes gestopt onder andere bij Punta Uva. Hier schijnt één van de mooiste stranden van de wereld te zijn. En toen we aankwamen konden we het eigenlijk alleen maar beamen. Wauwieee allemaal groen om het strand heen en heerlijk rustig op het strand. Nu was het vandaag wat bewolkt dus de foto’s zullen nog veel mooier zijn als het zonnetje vol schijnt. Haha die foto’s komen ook nog wel want ik ga er zeker nog een keer terug;) Onderweg ook nog gestopt bij een plek waar heel veel schildpadden zitten. Crelis was ook van de partij;)… Ook zitten er 2 kaaimannen, helaas lieten die hun bekkies niet zien vandaag;) Maar nog wel Toekan gespot! Erg mooi!
Deze week is echt voorbij gevlogen, veel geleerd en veel mooie dingen gezien!
Veel liefs Simone

  • 21 Juni 2010 - 06:47

    Nancy:

    Heey zus!!
    Nou zo te zien gaat het goed met je!.
    Wat een verhaal weer leuk hoor en ook nog oranje;-)
    Heel veel suc6 dikke kus van je zus

  • 21 Juni 2010 - 06:49

    Hellie:

    Nou dat is nog es even lekker wakker worden met weer een leuk verhaal van jou :) Ik zie dat mijn jurkje ook weer goed van pas komt, heel fijn! haha... Schilpadjes zijn ook leuk zeg! Fijne week & een dikk zoen!!

  • 21 Juni 2010 - 06:55

    Mam:

    Lieve Siem,
    Oefen nog maar even goed door,ik geef me hierbij alvast op voor een ontspannende massage.
    Het ziet er allemaal weer goed uit bij je.

    Liefs en een dikke kus,Mam. xxx

  • 21 Juni 2010 - 08:10

    Annet:

    Nou je doet alles in één keer! Spaans, massages... Wat een heerlijkheden! Geniet er maar lekker van! Xxx

  • 21 Juni 2010 - 08:10

    Vatie:

    Lieve Schat,
    Nog bedankt voor je lieve E-kaart. Krelis draait zich hier om. Je zit er erg gezellig bij. Lekker relaxed studieën, dat is het. Doe je best en geniet.

    Toedeloe en xxxx Vader(pap dus, zodoende)

  • 21 Juni 2010 - 09:18

    Joost:

    Hola Slanke Den,
    Klinkt goed zeg, je al veel meegemaakt in zo'n korte tijd. Ik ben jaloersssss.
    Super dat je ons Nederlands Elftal support!!! Jammer dat je er niet bij bent in Amsterdam, we hebben een woest groot scherm in de duwoonkamer.
    Muchos plezieros!!
    Beso

  • 21 Juni 2010 - 10:18

    Laisann:

    Hola Chicka!

    Misschien kunnen we vanaf september een massagesalon openen! ;) hahahaha..

    En natuurlijk zien alle foto's er weer onwijs geweldig uit en zijn alle verhalen onwijs prettig om te lezen en ben ik onwijs jaloers op die mooie stranden! ;)

    Geniet!

    Liefs, Lisanne

  • 21 Juni 2010 - 13:32

    Pannenkoek:

    zo siem wat een racefiets had jij:p
    en sinds wanneer ben jij s'ochtends wakker?
    Costa Rica doet je erg goed merk ik ;)
    laterz!
    stef

  • 22 Juni 2010 - 10:54

    Koen:

    Koen vroeg of er haaien in de waterval zijn. Met groetjes! Monique

Verslag uit: Costa Rica, Puerto Viejo

Costa Rica

Recente Reisverslagen:

01 September 2010

Home Sweet Home

13 Augustus 2010

Feliz Cumpleaños!

08 Augustus 2010

Schildpadden spotten in Tortuguero!

23 Juli 2010

Bocas del Toro

06 Juli 2010

Canopy Tour
Simone

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 56515

Voorgaande reizen:

08 Juni 2010 - 26 Augustus 2010

Costa Rica

17 Februari 2009 - 18 Mei 2009

Barcelona

30 Augustus 2007 - 06 Februari 2008

Zaragoza

Landen bezocht: