Veilig en wel.. - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Simone Bax - WaarBenJij.nu Veilig en wel.. - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Simone Bax - WaarBenJij.nu

Veilig en wel..

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

10 Juni 2010 | Costa Rica, Puerto Viejo

Goedemorgen!
Mijn eerste nachtje in Puerto Viejo de Talamanca zit erop! Het was wel een kort nachtje, maar ik heb heerlijk geslapen met het gezellige geluid om me heen van allerlei dieren:D! De reis is goed gegaan, al was het best vermoeiend! Uiteindelijk ging ik 24 uur nadat ik wakker was geworden slapen in San José, waar een hotel voor me was geregeld. De volgende ochtend werd ik weer opgehaald om naar het busstation te gaan om de bus te pakken naar Puerto Viejo. Het wad een busreis van ruim 4 uur en ik heb m’n ogen uitgekeken! Overal waar je kijkt is het groen! En de lucht die hier hangt ruikt gewoon naar natuur, echt heerlijk! Bij aankomst in Puerto Viejo werd ik opgehaald door de school manager; Helene. Ik had een Spaanse vrouw verwacht, maar nee helemaal fout, ze was gewoon Nederlandse! Helene heeft me al heel veel verteld over de praktische dingen en het dagelijks leven hier in Puerto Viejo, ook heeft ze me even een tourtje gegeven door het dorp. Nou ik kan zeggen dat ik het hier wel 3 maanden ga volhouden;)! Overal kleine restaurantjes, leuke barretjes en schitterende stranden! Daarna heb ik m’n koffer uitgepakt en m’n kamer ingericht. Resultaat is op de foto’s te zien:).
Gisteravond stond Costa Ricaans koken op het programma! Ik zit hier nu met 3 andere meiden, ook uit Nederland, dus dat is erg gezellig! Iedereen hielp mee en als snel stond de hele tafel vol met typische gerechten van hier! De eerste welbekende bananenkoekjes heb ik al gegeten en ja ze waren heerlijk (je zei het al Lisan;)). Ook hadden we Cassado. Dit een rijstgerecht met allerlei groente waar dan vlees of vis bij zit. Wij maakten het met vis, maar uiteraard wel apart haha. Nadat we onze buikjes hadden vol gegeten hebben we nog gekaart (ja meiden, ook dat gaat hier gewoon door:D) en daarna vielen m’n ogen bijna dicht dus ben ik lekker gaan slapen onder m’n klamboe met het idee dat ik heeel moe was en vast lekker zou uitslapen. Haha nou dat had ik even mis! Vanochtend om half 6 was ik alweer wakker. Ben toen maar even wat mailtjes gaan sturen, maar helaas nu ik dit verhaal typ is de stroom overal uitgevallen en werkt het internet dus ook even niet:d Dit gebeurt dus wel vaker, dus daar zal ik maar aan moeten wennen:p
Hoe is het in Nederland?? Heb alleen nog maar verhalen gehoord over slecht weer:(? Nou dan zal ik maar niet vertellen dat ik vanmiddag lekker naar het strand ga..;)
Heel veel liefs Simone

Ps: Natuurlijk weer super bedankt voor alle leuke reacties! Vind het erg leuk om op de hoogte gehouden te worden van wat er in Nederland gebeurd!
Ps2: André, ik zit hier op een Spaanse school , misschien ook een idee voor jou;)??? Haha grapje! Heel leuk dat je het probeert en ik heb uitgevogeld wat er staat:)

  • 10 Juni 2010 - 13:44

    Helen:

    SIEM :)

    Wat fijn dat je net ook al even kon mailen! Is toch wel heerlijk om te weten dat je goed bent aangekomen en dat de reis goed is verlopen!
    Ben je super ver hier vandaan en dan zit je alsnog met allemaal nl-ers die ook nog es willen kaarten! Gezelligheid kent geen plaats en tijd blijkbaar!

    Zet hem op de aankomende maanden en zo te lezen is het genieten al begonnen!

    Kus!!!!

  • 10 Juni 2010 - 13:48

    Simone Bax:

    Hel:D Wat denk je?! Raast er opeens iets langs mn hoofd, is het een Pocahontas vogeltje:D:D Hahaha!

  • 10 Juni 2010 - 14:04

    Anita:

    Fijn dat je veilig aangekomen bent. Leuk om je verhaaltje te lezen en de pictures te zien.
    Nou enjoy en werk ze op het strand !!!!!!!
    Dit heet jalouzie hoor hihi.
    Groet en hou je goed Anita.

  • 10 Juni 2010 - 14:05

    Hel:

    Owjaa heerlijk één met de natuur! Wat een super foto's, top kamertje! Ik zie lady liberty naar je zwaaien hoor! ;) Kus!

  • 10 Juni 2010 - 14:56

    Shirley:

    Hey Simone,
    gelukkig dat je een goede reis hebt gehad, hoop dat je heel erg geniet deze 3 maanden , wij wensen je veel plezier, en succes.
    en je hebt gelijk hier regent het alleen maar, veel plezier op het strand!!!
    Groetjes van ons allemaal

  • 10 Juni 2010 - 15:11

    Mam:

    Mooie foto's en een leuke kamer.
    Even terug naar vroeger in je stapelbed haha.
    Niet eruit vallen hoor!!
    Veel plezier op het strand straks.

    Love you,-xxx- Pap en Mam.

  • 10 Juni 2010 - 19:56

    Molly:

    Lieve Simone,

    Fijn dat je een goede reis hebt gehad. Wat gaaf die foto's boven New York en je kamer ziet er ook leuk uit. Veel plezier en succes met alles wat je gaat doen de komende 3 maanden. Je zult je vast niet vervelen. Veel liefs, Molly

  • 10 Juni 2010 - 22:29

    Renate:

    Hey Simone,
    ben gewoon jaloers op je haha.
    wat zul jij het geweldig krijgen daar de komende maanden.
    hier is het idd butweer....maar niet qua graden, want het is wél benauwd.
    wij gaan iig lekker naar de camping morgen, dus laat het mooie weer maar komen.
    ow...heb mn mooie blauwe beren-autotje verkocht:)
    en een nieuwe scooter ervoor in de plaats gescoord.
    helemaal leuk.
    nou meid, ik hou je verhalen in de gaten, altijd leuk zo op afstand.

    dikke kus van ons
    Renate en uiteraard je ome Ron...

  • 11 Juni 2010 - 09:22

    Annetje:

    Poeh poeh wat een heerlijkheid toch weer! Wees trots op jezelf, geniet geniet geniet! Ik hoef je niet te vertellen hoe snel de tijd gaat ;). En natuurlijk regent het alleen maar in NL : D
    Doe voorzichtig! Xxxxxxxx

  • 13 Juni 2010 - 11:40

    Nicky:

    Hey simone!! Super dat het je zo goed af gaat tot nu toe! Leuke mensen, mooi weer en een super kamer al zeg ik het zelf nu nog golven en je kunt de plank op:) Geniet er lekker van liefs nicky

Verslag uit: Costa Rica, Puerto Viejo

Costa Rica

Recente Reisverslagen:

01 September 2010

Home Sweet Home

13 Augustus 2010

Feliz Cumpleaños!

08 Augustus 2010

Schildpadden spotten in Tortuguero!

23 Juli 2010

Bocas del Toro

06 Juli 2010

Canopy Tour
Simone

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 56523

Voorgaande reizen:

08 Juni 2010 - 26 Augustus 2010

Costa Rica

17 Februari 2009 - 18 Mei 2009

Barcelona

30 Augustus 2007 - 06 Februari 2008

Zaragoza

Landen bezocht: