Gerold in Barcelona - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Simone Bax - WaarBenJij.nu Gerold in Barcelona - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Simone Bax - WaarBenJij.nu

Gerold in Barcelona

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

09 December 2007 | Spanje, Zaragoza

Hallo allemaal!

Hier weer even een berichtje van mij! Veel meegemaakt weer dus genoeg te vertellen! Maar allereerst het leuke nieuws uit Nederland gekregen dat ik neefje erbij heb! Een echt sinterklaas kindje, helemaal leuk!
Maandag, dinsdag en woensdag moest ik naar school, maar daarna waren we lekker vrij omdat het weer één of andere feestdag was hier in Spanje! Helemaal niet erg natuurlijk! Woensdagavond hebben we gezellig sinterklaas gevierd onder het genot van pannenkoeken:p.. Echt hele leuke cadeautjes gehad allemaal! Natuurlijk ontbraken de chocoladeletters en de pepernoten niet! Hahaha.. Alba was ook naar Zaragoza gekomen dus die kreeg ook cadeautjes.. Ze stond helemaal raar te kijken want dat kennen ze hier natuurlijk niet in Spanje!
Daarna zijn we naar en feest gegaan die werd georganiseerd door mensen van school.. Was heel gezellig en er werd weer flink gedanst! Om 3 uur was het dan toch alweer tijd om naar huis te gaan omdat Nadie en ik de volgende dag om 9 uur de bus hadden naar Barcelonaaa!! Jaja eindelijk gingen we!
's Ochtends was het een beetje moeilijk wakker worden, maar het idee dat we 's middags in Barcelona zouden zijn maakten ons toch aardig wakker! Na een busrit van 4 uur kwamen we aan in Barcelona.. Daar meteen een metrokaart gekocht en richting ons hostel gegaan om onze spullen te droppen.. Vlak voordat we er waren dachten we dat het misschien wel handig was om eerst even wat geld te pinnen.. Zoeken, zoeken en nog eens zoeken maar geen portemonnee te vinden dus in m'n tas.. Gewoon weg was ie:( Meteen naar huis gebeld om m'n pinpas te laten blokkeren, goed werk broer en zus! Daarna zijn we eerst maar wat gaan eten en hebben we een bezoekje gebracht aan de Sagrada Familia. Erg indrukwekkend! Gelukkig had Nadie een boekje mee over Barcelona, die nu bij deze dus echt de bijbel van Barcelona noemen. Echt alles staat erin, zo ook waar ik aangifte moest doen voor m'n portemonnee! Nadat we dat gedaan hadden hebben we lekker door de stad gewandeld.. Daarna terug gegaan naar ons hostel, die er overigens erg goed uitzag! We hadden een kamer voor ons 2en, niet heel groot, maar goed te doen! Er zat ook een hele grote keuken bij waar we mochten koken als we dat zouden willen doen.. Vrijdag op tijd uit onze bed om weer lekker toeristisch te gaan doen:D Eerst zijn we met een gondel de berg van Jupiter opgegaan waar je echt heel mooi uitzicht hebt over de stad en over de zee! Daarna zijn we naar een groot winkelcentrum geweest en hebben we even flink wat inkopen gedaan haha! Daarna lekker rondgelopen door de stad en naar het strand geweest.. Toen hebben we besloten dat we lekker thuis gingen koken want we hadden het wel even gehad met het lopen met onze handen vol met tassen! Thuis lekker soep, mini-pizzatjes en lasagna gemaakt.. Echt super lekker!
Zaterdagochtend moesten we onze spullen weer inpakken en uitchecken.. Gelukkig mochten we onze koffer laten staan daar en hem dan aan het eind van de dag ophalen.. Zo konden we nog de hele dag leuke dingen doen! 's Ochtends zijn we naar Parc Güell geweest waar je veel kunst terugziet van Gaudí. Echt heel mooi! Daarna zijn we naar de haven gegaan voor een boottochtje op zee.. Anderhalf uur varen door de haven en langs de kust van Barcelona, echt heerlijk! Na het boottochtje zijn we nog even gaan eten middenop de Ramblas.. De mensen keken dus echt het eten van je bord haha.. Daarna was het tijd om onze koffers weer op te halen en terug te gaan naar het busstation.. Na een rit van bijna 4 uur later kwamen we weer aan in Zaragoza.. Als je dan terugkomt uit Barcelona is dit toch maar een lelijke stad hoor:p.. Het waren echt 3 topdagen en heb echt het idee dat ik de hele stad door ben geweest! Ik raad het ook iedereen aan om een keer naar Barcelona te gaan!
Thuis meteen m'n email gechecked en ja hoor daar stond een mailtje over een eventuele stage voor in maart.. Ik ben aangenomen om stage te gaan lopen in een groot, luxe hotel op Gran Canaria!! Echt super! Ik moet nu alles dus gaan regelen met school en het moet nog goedgekeurd worden, maar ik heb er nu al zin in! Haha maja daar later dus meer over!
Nou, dit was het wel weer zo'n beetje.. Tot snel!

Heel veel liefs Simone

  • 09 December 2007 - 15:43

    Ellen:

    Hee Nerdie!!

    Vette foto's weer, en leuk verhaal :D!!
    Super van je stage zeg!!En ook een super leuke plek natuurlijk!!!!!!
    Ben benieuwd!

    Nog een paar weekjes dan ben je weer ff thuis :D zin in!!!!!!!!
    Dikke kus Ellen

  • 09 December 2007 - 17:12

    André:

    hoi siem

    Knap hoor zo snel al naar barcelona geweest.Zoals je weet ben ik heel wat keertjes in lloret geweest(33x).Maar ik heb de stad barcelona nooit bezichtigd.
    Maar ik ga waarschijnlijk deze zomer weer een poging doen.
    heel vervelend van je portomonnee maar niet getreurd want 1 van mijn maatjes was hem ook kwijt in spanje maar hij heeft hem gewoon weer thuis gestuurd gekregen.Dit was echter wel 2 jaar later en het geld was er uit maar de rest zat er allemaal nog in,dus er is nog hoop.
    Siem ik vind het heerlijk om je verslagen te lezen, maar ik hoop over een paar weken jou verhalen gewoon te kunnen horen.
    Siem ik wens je nog heel veel plezier en tot over een paar weekjes.

    groetjes en xxx André


  • 09 December 2007 - 20:05

    Hellie!:

    Siempie aka Tante!!!!!

    Goed dat je lekker naar Barcelona bent gegaan! Leuk dat je lekker veel foto's erbij hebt gedaan! Vind ik heel leuk om te zien!!
    Ziet er allemaal gaaf uit!! De cruiseship stage gaat dan niet door? Gran Canarie zou wel heel vet zijn :) Ga je dan naar playa del ingles?!

    Dikke zoen voor nu :) XxxxxX

  • 09 December 2007 - 21:09

    Dolores:

    he siem bedankt voor je e-card namens rowan ze is weer lekker verwend. groetjes van de schoutentjes

  • 20 December 2007 - 10:00

    Mutti:

    Lieve schat.

    Een hele goede reis vannacht en tot morgen he!!

    Liefs Pap,Mam,Nancy,Steffan en natuurlijk Spike en Lola.xxx

  • 02 Januari 2008 - 16:51

    Gerard:

    Hoi Simone, ik heb een vriendin in Zaragoza wonen en ze wil graag Nedelands leren, weet jij een leraar Spaans Nederlands?
    Hoor graag van je.
    Groetjes Gerard www.wunderlich.hyves.nl


  • 04 Januari 2008 - 22:51

    Dolores:

    he sappie ik dacht dat je nog effe gedag kwam zeggen.je durfde zeker niet haha.

  • 16 Januari 2008 - 20:45

    Mams:

    Hola Simone.

    Heel veel succes morgen,ga ervoor.We zullen aan jullie denken.Misschien helpt het haha.Dat hoop ik tenminste!!

    Dikke kus Pap en Mam -xxx-

  • 18 Januari 2008 - 22:16

    Liberta Van 't Slot:

    Heey Simone.

    Weet niet of je nog weet wie ik ben.
    Wat leuk om je te volgen via deze site.
    Ik ben de mams van Sam en Manouk.
    Heel veel plezier nog en succes voor je stage op Cran canaria.

    Liefs, Liberta, Ren, Samantha en Manouk :)

Verslag uit: Spanje, Zaragoza

Zaragoza

Recente Reisverslagen:

25 Februari 2008

Weer even thuis...

21 Januari 2008

Laatste loodjes...

09 December 2007

Gerold in Barcelona

02 December 2007

Zus in Zaragoza:D

18 November 2007

Uhm.. Geen inspiratie voor titel:D
Simone

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 56492

Voorgaande reizen:

08 Juni 2010 - 26 Augustus 2010

Costa Rica

17 Februari 2009 - 18 Mei 2009

Barcelona

30 Augustus 2007 - 06 Februari 2008

Zaragoza

Landen bezocht: